۱۳۸۷ آبان ۲۸, سه‌شنبه

اولین پست!

علنی آغاز به کار کرد!!!

علنی، اصراریست بر تحقق حداقل هایی که علنا قابل طرح است. علنی چکیده ی تجربه ی دوسال حضور در میان جمعی از فعالین سیاسی است که با گویش های متفاوت ظهور نظمی نوین را فریاد می زدند. و به طبع تاثیری است از 23 سال زندگی در میان رنجهای طبقه ای که چیزی برای از دست دادن ندارد.

اکنون که قریب به یک سال از بازداشت گسترده ی فعالین چپ دانشجویی می گذرد، زمان آن فرا رسیده که با نگاهی موشکافانه و دقیق به عملکرد چند ساله ی خود بپردازیم. ضرورت پرداختن به این مسئله توسط خود این افراد که با همت و تلاش خود و پذیرفتن مصاعب و هزینه های پیش رویشان آغازگر حرکتی نوین و منحصر به فرد در تاریخ جنبش دانشجویی و سیاسی بودند، اکنون بیش هر زمان دیگر احساس می شود.

پس از سرکوب 13 آذر شاهد آن بودیم که دیگر جریانات سیاسی چپ چگونه برای اعلام حضور خود در عرصه ی سیاسی، به نقد عملکرد دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب (داب) پرداختند. نقدهایی که کاملا و بدون هیچ شکی درست می نماید، اگر تعریفی آنگونه از کار سیاسی ارائه دهیم که آنها می پندارند. اگر جلسات کتابخوانی 4 ، 5 نفره ، یا جذب فعالین سیاسی دیگر گروه های سیاسی ، و یا نقد دیگر جریانات سیاسی را تنها مصادیق فعالیت سیاسی راستین قلمداد کنیم، آنگاه به بیراهه نرفته ایم اگر عملکرد چند ساله ی «داب» را احساسی، چپ روانه، بی نتیجه و زودگذر تعبیر کنیم.

در نوشته های آتی سعی خواهم نمود به تشریح مطالب مذکور پرداخته و اوضاع کنونی چپ، ضعف ها ، نقاط قوت و همچنین موانع پیش رو را مورد واکاوی قرار دهم.

۵ نظر:

میلاد عمرانی گفت...

موفق باشی رفیق
زنده باد ازادی و برابری

ناشناس گفت...

سلام رفیق تبریک
به زودی منم میام
زنده باد آزادی
زنده باد برابری

ناشناس گفت...

موفق باشی رفیق
شروع طوفنده ای بود

ناشناس گفت...

تو هم تا 3 روز وقت داری یه چیزی بنویسی فهمسی؟؟؟

ناشناس گفت...

منتظر پست های بعدیت هستیم رفیق!
موفق باشی.